Rädda rovdjuren!

Idag såg jag den nya vargen på Nordens Ark. Han har blivit importerad från Ryssland för att vara en del av ett utplanteringsprojekt där man skulle släppa ut vargungar i Sverige. Tanken var att man skulle få större genetisk variation i vargstammen. Men det kommer förmodligen inte hända nu. Regeringen har nämligen beslutat att dagens population på ca 400 individer ska minskas till 170-270 individer. Även björnstammen ska minskas, två tredjedelar ska dödas. Järv och lodjur ska också skjutas av. Det rör sig inte om mindre än massmord. Jag är så ledsen och besviken, hur i hela friden kan man tycka att det här är okej!? Hur kan man vilja döda oskyldiga djur på det här viset? Nu kan vi inte vara tysta och låta varghatarna ta all plats längre, vi måste visa att det finns minst lika många som värnar om Sveriges djur och natur! Jag vet ärligt talat inte hur man ska lyckas ändra på det här, men jag började iallafall med att skriva på en protestlista. GÖR DET DU OCKSÅ! Länk: http://www.skrivunder.com/overklagan_av_beslutet_av_den_nya_rovdjurspropositionen
 
 


Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB

sv: Bra, det är tanken ;) Mat är så himla gott, det är min största kärlek i livet.

2013-12-13 @ 16:58:22
URL: http://lorissalovebomb.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0