Eternal sunshine of the spotless mind

Det krävs ganska mycket av en kärleksfilm för att jag ska uppskatta den. Eternal sunshine of the spotless mind har en hel del av det som krävs. Jag såg den för första gången nu i helgen. För det första så älskar jag skådespelarlistan. Jim Carrey borde verkligen göra fler seriösa roller. Kate Winslet är bara underbar och Kirsten Dunst är lika vacker som alltid. Jag fnissade lite åt Elijah Wood som sliskig stalker.
   Filmen beskriver egentligen de flesta förhållanden. Det är galet och underbart men också för jävla kämpigt. Och ibland vill man bara radera sitt minne av den andra personen. Vilket är precis vad huvudpersonen i Eternal sunshine of the spotless mind gör.
Jag vill inte säga så mycket mer om den här filmen, upplevelsen blir bäst när den får förvirra en.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0