Kloklippning

Jag funderade i flera månader över hurvida det är moraliskt försvarbart att klippa klorna på katter eller ej. Hade jag haft utekatter hade det inte ens varit en fråga eftersom att de behöver sina klor på ett annat sätt än vad innekatter gör. Men när mina innekatter gav sig på min nya fina soffa så började jag kika runt i några forum. Någonstans läste jag att man faktiskt bör klippa klorna på innekatter, eftersom att de annars kan växa sig för långa och gå av vid pulpan. Så jag bestämde mig ändå för att ge det ett försök, och köpte en "kloklippare". Eftersom att jag inte vill tvinga katterna till något så har jag klippt klorna på dem när de sovit, och det har funkat hur bra som helst! Någon gång har de vaknat till och nosat lite nyfiket på "kloklipparen", men inte mer än så. Jag har bara klippt någon millimeter på framklorna och katterna verkar då inte mindre lyckliga för det!

Selma någon minut efter kloklippningen =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0