Lantbrukspraktik

I måndags började min lantbrukspraktik på en mjölkgård i Vimmerby! Jag måste säga att jag var lite skeptisk från början eftersom att jag inte är så förtjust i hur djuren behandlas inom mjölkindustrin. Men gården jag kommit till verkar definitivt vara en av de bättre! Det är en stor besättning på ca 350 mjölkande kor plus ungdjur osv. Alla som jobbar på gården är trevliga och det snyggt och prydligt överallt! Jag är så glad över att äntligen ha kommit till en rolig praktikplats igen!
Var väldigt trött när jag gick hem vid 16.00 idag, då större delen av dagen gick åt till att bädda med rent strö till korna. Vilket är betydligt tyngre än vad det låter. Nu värker det så där lagom skönt i kroppen, så det känns att man har gjort nytta!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0